سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
با ترانه ...

چندی پیش در دی و بهمن 88 مصادف با محرم و صفر 1421، شهرستان کرج میزبان شاعران آیینی استان تهران بود و اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان سوگواره ی شعر عاشورایی با کاروان باران را بدین منظور برگزار می کرد.
در این سوگواره که سطح کمی و کیفی آن در تراز کشوری برگزار شد بنده نیز شرف خدمتگذاری داشتم و به عنوان دبیر اجرایی سوگواره به همراه تعدادی از کارکنان اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج و چند تن از شاعران شهرستان فعالیت داشتم.
علاقه مندان می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی اداره ی فوق الذکر به نشانی
http://www.afraa.ir
مراجعه و اطلاعات تکمیلی را دریافت نمایند.
اما آنچه ذکرش در اینجا مفید است مجموعه ی اشعار رسیده به دبیرخانه ی سوگواره است که پس از دو مرحله پالایش و گزینش، در قالب کتابی تحت عنوان با کاروان باران منتشر شد. در این کتاب از مجموع 434 اثر دریافتی، تعداد 143 اثر از 58 شاعر در 143 صفحه و با قطع پالتویی انتشار یافت.
نکته ی جالب این است که حروفچینی، صفحه آرایی، ویرایش و چاپ این کتاب مجموعآ سه روز طول کشید که به اذعان کسانی که تجربه ی چنین برنامه هایی را دارند به یک معجزه شبیه بود؛ اگرچه در خیمه ی حضرت اباعبدالله کار نشد ندارد.
این کتاب یکی از کامل ترین مجموعه های شعر آیینی است و شامل بهترین و زیباترین اشعار عاشورایی است و در میان آنها اشعاری درباره ی پیامبر اکرم و فرزند بزرگوارش امام رئوف سلطان علی بن موسی الرضا نیز وجود دارد. دوست داران می توانند با شماره ی 02612525455 تماس بگیرند تا توضیحات بیشتر درباره ی نحوه ی تهیه ی کتاب را در اختیارشان بگذارم.

 




موضوع مطلب : شعر, عاشورا


چهارشنبه 88 اسفند 12 :: 3:22 عصر ::  نویسنده : داود صلاحی